Ігрові технології

Хто такий? Що таке?                                                              
Форма проведення: групова.
Рекомендується проводити на уроках біології при вивченні класифікації рослин і тварин.
 2 учня:
     1 – отримує картки із завданням (намальованим об’єктом вивчення);
     2 – ставить питання, намагається відгадати, що зображене на картинці.
    Потім міняються місцями. Можна проводити і зі всім класом: учитель тримає малюнок, повернений зворотним боком, а учні називають ознаки цього об’єкта і намагаються відгадати.
 «Чорна скринька"                                                                                                           Форма проведення: групова                                                                             Рекомендується  проводити з теми,що вивчає різноманітність організмів. За описом учні повинні відгадати що лежить у «чорній скриньці»
Крокуй-говори.
     Форма проведення: індивідуальна.
     Рекомендується проводити з теми, що вивчає різноманітність рослин і тварин, але можна і при вивченні теми, де багато таких частин, які можна було б перераховувати.

     Пінг-понг.
     Форма проведення: групова.
     Додому задається завдання: придумати питання для гри.
     На уроці пари учнів ставлять свої питання одне одному. Правильна відповідь дає можливість поставити питання напарникові, а неправильна відповідь – продовжує ставити питання той, хто й до цього.

    
Лови помилку.(Листи барона Мюнхгаузена)
     Форма проведення: групова.
     Додому задається завдання – підготувати розповідь із помилками з теми, що вивчається. На уроці, працюючи в парі, учні обмінюються розповідями і шукають помилки в тексті.
     Можна провести як індивідуальне творче домашнє завдання: учні складають із помилками розповідь і при цьому виправляють помилки зі зворотного боку.
     Учитель перевіряє самостійно й оцінює роботи. Надалі ці роботи можна використовувати для письмового опитування на уроках.

     Хто зайвий.
     Форма проведення: усна, письмова, індивідуальна, групова.
     Гра проводиться при вивченні будь-якої теми.
     На картках або на дошці, якщо це письмове опитування, задаються назви чогось. Потрібно вибрати зайву.

     Хто швидший.
     Форма проведення: колективна.
     У цій грі головне – правильно вибрати тему. Грають рядами. Учитель задає завдання – кожному ряду своє. Хто швидше справиться із завданням, той і переможе.
     Наприклад: кожен ряд отримує назву родини рослин. Починаючи з першої парти, на листочку кожен учень пише представника цієї родини і передає своєму сусідові, а далі на наступну парту. Останній, хто заповнив листок, приносить його вчителю. Учитель перевіряє, виправляє помилки. Перемагає той ряд, що виконує роботу першим із меншою кількістю помилок.
     Кількість тих, що сидять у ряді має бути однаковою.

     Ланцюжок.
     Форма проведення: колективна.
    Гра проводиться з учнями, які сидять на одному ряду. Вчитель називає тему, а учні по ланцюжку називають, що вони знають із цієї теми. Починається гра словами "Я знаю, що…”.
     Можна називати терміни або інші об’єкти, наприклад за систематикою. Головне – швидкість і правильність. Хто забарився або неправильно назвав, той вибуває з ланцюжка. Решта, хто залишився, декілька кращих гравців, є переможцями й отримують гарні оцінки.

     Переказ.
     Читається текст. Вибирається ведучий, який указує на учня, хто говорить 1 фразу з тексту. Ведучий указує врозкид, можна без ведучого – ланцюжком. У кінці читається текст іще раз і перевіряються помилки.

     Зрозумій мене.
     Учень у довільній формі описує що-небудь, а клас або напарник, якщо робота в групах, повинні відгадати, що він описує.

     Бумеранг.
     У цій грі має місце циклічність виконуваних дій. Учасники гри виконують одночасно одну дію й передають своє завдання за годинниковою стрілкою гравцеві, який сидить поряд, гравець, який передає, отримує завдання від сусіднього гравця; усі приступають до завдання одночасно. Гра закінчується після виконання останнього завдання всіма членами команди. Число команд має бути парним.

  
Добери пару.
     На прикладі рослини. Один учень називає рослину, інший – її плід.
     На прикладі тварин. Один учень називає тварину, інший – місце проживання цієї тварини або будь-яку іншу задану інформацію із заданої теми уроку.
     Ця гра може проводитися й на уроках біології людини і із загальної біології, з будь-якої теми.

     Цікава біологія.
     Учитель викликає учня до дошки і просить його записати ряд букв. Решта учнів записує ці ж букви в зошитах. Далі вчитель просить за певний час скласти із цих букв слова на певну тему. Переможцем стає той, хто швидше й більше складе слів.

     Загальна буква.
     Учитель задає якусь букву. На цю букву може закінчуватися або починатися слово, термін. Переможцем стає той, хто швидше й більше напише термінів. Можна ускладнити завдання – попросити ще й пояснити терміни.

     Естафета.
     Гравці сідають у коло, ведучий оголошує, що всі учасники гри, починаючи з першого, повинні назвати по одній рослині, причому кожне наступне слово має починатися з букви, якою закінчилася попередня назва, наприклад: дерево, овес, сосна, абрикоса тощо.
     Можна видозмінити гру, додавши до назви рослини слово, яке позначає місце, де вона росте, наприклад: сосна росте в лісі. Іншому потрібно придумати назву рослини, яка починається на "у”, зі вказівкою, де вона росте, наприклад: кріп росте на городі і т.д.

         Слухай, не позіхай.
     У кожного гравця своя ознака, термін або слово з теми. Учитель зачитує характеристику або визначення. Завдання учня – не проґавити характеристику свого слова.

     "Знайди родича”.
     Гра може бути використана при вивченні різних класифікаційних одиниць. Гру можна проводити як командну або індивідуально по ланцюжку. Вчитель називає яку-небудь рослину, учні повинні визначити, представник яко
ї родини названий, і назвати інших представників цієї родини. Той, хто називає неправильно, вибуває з гри. Виграє той, хто останній називає рослину із цієї родини.


«Біологічний хокей"                                                                     Вибираються гравці: воротар(сильний учень), захисники, напівзахисники, воротарі. Питання пишеться на «шайбі», яка починає рухатися від нападаючого. Завдання-не пропустити «шайбу» у ворота. Якщо відповіді немає, шайба запускається по іншому ряду.   

Немає коментарів:

Дописати коментар